پروژه طراحی فرهنگسرا با رویکرد معماری سیال و غیر خطی

ساخت وبلاگ
فهرست مطالب: پروژه طراحی فرهنگسرا با رویکرد معماری سیال و غیر خطی

تاریخ ایجاد 21/04/2017 12:00:00 ق.ظ   تعدادبرگ: 172برگ ورد +نقشه های اتوکد+ تصاویر سه بعدی   قیمت: 19500 تومان     تعدادمشاهده  2


پروژه طراحی فرهنگسرا با رویکرد معماری سیال و غیر خطی
172برگ ورد +نقشه های اتوکد+ تصاویر سه بعدی
فهرست مطالب
فصل اول:معماری سیال و غیر خطی    1
1-1-معماری غیر خطی چیست؟    1
1-2-غیر خطی بودن با کدام هندسه تعریف می شود؟    2
1-3-بنیان گذاران معماری غیر خطی    2
1-4-سازه ی غیر خطی    3
1-5-معماری دیجیتال    4
1-6-پل ویریلیو: دیگر چیزی به نام فضا وجود ندارد    6
1-7-معماری سیال    9
1-8-مارکوس نوواک معماری سیال    13
1-9-الگوریتم های پیچیده معماری سیال    14
1-10-استفان پرلا: ابر سطح یا فضای مجازی    14
1-11-یادمان گرایی بی وزن: تجسمی از سلول محافظ    16
1-12-معماری سیال: فن آوری طراحی به صورت پارامتری    17
1-13-ابر سطح: معماری دارای اثر متقابل    19
منابع:    22
فصل دوم:فرهنگسرا    23
2-1-تعریف فرهنگ    23
2-2-فرهنگ سخت افزاری و فرهنگ نرم افزاری    24
2-3-کارکردهای فرهنگ    25
2-4-خاستگاه فرهنگ    26
2-5-ویژگی های فرهنگ    26
عوامل بازدارنده فرهنگی ایثار و از خودگذشتگی    31
2-6-خط مشی و سیاست های اجرایی تحول فرهنگی    31
2-7-تاریخچه فضاهای فرهنگی در جهان:    33
2-8-در باب فرهنگ ایرانی    36
2-9-افتخارات و امتیازات فرهنگی    36
2-10-نقاط ضعف فرهنگ ایرانی    37
2-11-عناصر اصلی فرهنگ ایرانی    38
2-12-زبان پارسی (دری و تاجیک)    38
2-13-زبان و فرهنگ آذربایجانی    39
2-14-زبان و فرهنگ کردی    40
2-15-دین زرتشتی    40
2-16-هنر ایرانی    41
2-17-نیاز سنجی طرح    42
2-17-1-پرورش کودکان در محیطی فرهنگی و هنری    42
2-17-2-جذب علاقمندان و هنرجویان و پرورش استعداد آنها    42
2-17-3-جذب هنرمندان و دانشجویان هنر    42
2-17-4-جذب اساتید و هنرمندان با تجربه    42
2-17-5-پیدا کردن استعدادهای پنهان    42
2-17-6-ایجاد اوقات فرهنگی و فراغتی برای بزرگسالان    43
فصل سوم:مبانی نظری    43
3-1-بررسی مفهوم فضا در معماری    43
3-1-1-کیفیت فضا:    43
3-1-2-ویژگیهای فضا    47
3-1-3-معماری بر پایه فضا    50
3-1-4-مفهوم فضا از نظر اندیشمندان    51
3-1-5-نظر اندیشمندان در مورد فضا    55
3-2-رابطه درون و بیرون در معماری    57
3-3-رنگ در معماری ایران    64
3-4-ایهام وتداعی    66
3-5-گوناگونی معماری در ایران    67
3-6-حجم در معماری ایران    69
منابع:    70
فصل چهارم:برنامه فیزیکی    70
4-1-تئاتر    70
4-1-1-انواع تئاتر از لحاظ شیوه قرارگیری صحنه نسبت به سالن نمایش    70
4-1-2-تئاترهایی با صحنه متفاوت از صحنه ایرانی    71
4-1-3-انواع فضاها در معماری تئاتر    71
4-2-سالن نمایش    71
4-2-1-طراحی تالارها    71
4-2-2-حجم تالار:    72
4-2-3-نور در تالار    73
4-2-4-صحنه و فضاهای جانبی آن در تئاتر    73
4-3-استانداردها و ضوابط طراحی سینما    77
4-3-1-سالن انتظار سینما    77
4-3-2-ورودی سینما:    77
4-3-3-گیشة بلیط‌فروشی    77
4-3-4-راهروهای سالن نمایش    77
4-3-5-صندلی تماشاگران    78
4-3-6-ورودی‌ها و خروجی‌های سالن نمایش سینما    78
4-3-7-سرویسهای بهداشتی سینما    79
4-3-8-اتاق پروژکتور و ملحقات آن    79
4-3-9-پرده نمایش فیلم    79
4-4-فضاهای فرهنگی و آموزشی    81
4-4-1-آتلیه گالری‌های آزاد    81
4-4-2-خانه کودکان    81
4-4-3-آمفی تأتر    81
4-4-4-فضاهای جنبی و خدماتی    82
4-4-5-بخش غذاخوری:    82
4-4-6-فضاهای عمومی و خدماتی    82
4-5-حوزه فضاهای خدماتی- رفاهی    82
4-5-1-رستوران    84
4-5-2-حوزه فضاهای اداری    84
4-5-3-بخش اداری مربوط به قسمت ورزشی:    85
4-5-4-دفاتر کل    85
4-5-5-منشی و تایپ بازرگانی    85
4-5-6-فضای کار مشترک    86
4-6-کتابخانه    87
4-6-1-ابعاد و استاندارد های پیشخوان و برگه دان:    87
4-6-2-استاندارد ابعاد قفسه ها و عمق قفسه ها:    87
4-6-3-طول قفسه ها:    88
4-6-4-ارتفاع قفسه ها:    88
4-6-5-استاندارد میزها:    88
4-6-6-میزهای طولانی:    89
فصل پنجم:طراحی اقلیمی وبررسی پیشینه تاریخی    90
5-1-موقعیت جغرافیایی    90
5-5-1- تأثیر طراحی اقلیمی در صرفه جویی انرژی    116
5-5-2- تجزیه و تحلیل عوامل اقلیمی    116
5-7-تاریخچه و سابقه پیدایش منطقه ۲۲ شهرداری تهران    124
5-10-شبکه حمل و نقل منطقه 22 شهرداری تهران    132
5-11-ضرایب تعدیل زیست محیطی و شهرسازی    138
فصل ششم:نمونه های موردی    143
6-1 پارک قیطریه و فرهنگسرای ملل(امیرکبیر)    143
6-2 پارک شفق و فرهنگسرای دانشجو(شفق)    145
6-3 پارک نیاوران و فرهنگسرای نیاوران    146
6-4 پارک اندیشه و فرهنگسرای اندیشه    148
منابع:    149
فصل هفتم :کانسپت و طراحی    150
7-1-طراحی    150
7-1-1-کانسپت ها:    150
7-1-2- ایده و طرح نهایی    152
7-1-3- طراحی معماری    154
7-2-ایده ها:    156
7-3-سناریوهای کانسپچوال ( مفهومی )    158
7-4-نظریه کوین روش می گوید    160
7-5-نظریه :ادوارد لارابی بارنز می گوید    161
7-6-سلسله مراتب کانسپت    162
7-7-انواع پنجگانه کانسپت:    163
7-7-1-کانسپت قیاسی (Avalogies)    163
7-7-2-استعارات و تشبیهات (کانسپت های استعاری) (Metaphores and Similes)    166
7-7-3- (کانسپت های جوهری) Essences    166
7-7-4-پاسخ مستقیم  و حل مساله (کانسپت های برنامه ای) Prigrammatic    169
7-7-5-ایده آل ها (کانسپت های  ایده آل گرا)    170
7-8-کانسپت طرح    171
منابع:    171
 
 
بخشی از مطلب
با توجه به تغییر بنیادهای شهرنشینی و شهرسازی، امکان دسترسی سریع و ارتباطات به شکل‌های مختلف، ضرورت‌های جدیدی را در عرصه شهرنشینی پدید آورده است که ازجمله این مسائل چگونگی گذراندن فراغت، برنامه‌ریزی توسعه فضاهای باز شهری، زیباسازی عرصه محیط و سازمان‌دهی فعالیت فراغتی می‌باشد. از دیدگاه جامعه‌شناسی فراغت، گسترش اوقات فراغت، ایجاد امکانات وسایل و فرهنگ مناسب برای بهره‌گیری از آن را ایجاب می‌کند چراکه افزایش وقت آزاد نه‌تنها به‌خودی‌خود نمی‌تواند مشکلات اجتماعی را کاهش دهد بلکه برعکس می‌تواند باعث تشدید آن‌ها گردد. در شهرهای امروزی به دلیل کاهش محیط‌های باز ازیک‌طرف، رواج سریع و همه‌گیر رسانه‌های جمعی تلویزیون و ویدئو میزان زیادی از اوقات فراغت افراد، به‌صورت یک‌سویه درآمده است. با توجه به پی‌آمدهای این پدیده، یکی از اهداف برنامه‌ریزی فراغت این است که با گسترش فراغت فعال و ایجاد فضای پرتحرک، تعادل مطلوبی را میان فعالیت‌های ایستا و پویا به وجود آورد و مانع رشد روبه انفعالی و غیراخلاقی گردید. لذا نیاز به مجموعه فرهنگسرا در جامعه بیش از گذشته به نظر می‌رسد با این هدف طراحی فرهنگسرا که پاسخگوی نیازها باشد از ضروریات به نظر می‌رسد از طرف دیگر موقعیت مکان نقش عمده‌ای را ایفا می‌کند و یک محیط هنری را با تعدد مراجعه‌کنندگان آن می‌سنجند پس برای پیدایش محیطی که بتوان از امکانات فرهنگ و هنر نهایت استفاده را به عمل آورد نیاز به استراتژی مناسبی است تا سطح حال و آینده ظرفیت فرهنگی جامعه را درک و پیش‌بینی کند و سپس بر اساس آن سایتی مناسب مدنظر قرار دهد. و با استراتژی مناسب طرحی معمارانه و هنرمندانه قابلیت‌های بسیاری را ضمن برآوردن سالن‌های نمایش و فضاهای مرتبط با آن و فضاهای مکمل دیگر همچون تریا، کافی‌نت، فروشگاه و غیره را برای پیوند هرچه بیشتر اقشار جامعه، آشنا کردن آنان با تفکرات مترقی ایجاد نماید. به همین منظور طراحی فرهنگسرا با رویکرد معماری سیال و غیر خطی را شروع کردم .و....


کلمات کلیدی مرتبط:
پروژه طراحی فرهنگسرا ,با رویکرد معماری ,سیال و غیر خطی ,فرهنگسرا , رساله , طرح نهایی ,مطالعات,پروژه,پروپوزال , برنامه فیزیکی , استاندارد, تحقیق ,پایان ,رساله , ppt ,pptx ,doc,iran,معماری,دانلود ,رایگان,طراحی , نامه, طرح نهایی ,استانداردها, اصول, تاریخچه, مبانی ,نمونه موردی,دانلود رساله ,پروژه پایا,
مقالات مرتبط در این دسته
پروژه طراحی فرهنگسرا با رویکرد هنر اسلامی
پروژه طراحی فرهنگسرا با رویکرد معماری دیکانستراکشن
پروژه طراحی کانون پرورش کودکان خلاق با رویکرد تعاملات اجتماعی
پروژه طراحی فرهنگسرا با رویکرد هنر ایرانی
پروژه طراحی فرهنگسرا با رویکرد تاثیر تکنولوژی بر جامعه
پروژه طراحی خانه فرهنگ با رویکرد معماری پایدار
دانلود پروژه طراحی موزه مردم شناسی
مطالعات طراحی مجموعه فرهنگی با رویکرد دیکانستراکشن
مطالعات طراحی مجموعه فرهنگی با رویکرد ایجاد همبستگی بین انسان و مکان
مطالعات طراحی مجموعه فرهنگی با رویکرد معماری زمینه گرا
مطالعات طراحی مجموعه فرهنگی آموزشی صنایع دستی
مطالعات طراحی فرهنگسرا در شهر بجنورد
مطالعات طراحی مرکز آفرینش های هنری با رویکرد معماری پایدار
دانلود مطالعات ،طراحی ،فرهنگسرای موسیقی
رساله طراحی،مجتمع فرهنگی،تفریحی
رساله طراحی،مجموعه فرهنگی،ورزشی تفریحی
رساله باغ موزه آب با رویکرد معماری پایدار
مطالعات طراحی و معماری پردیس بانوان با رویکرد ارتقاء تعاملات اجتماعی
مطالعات طراحی و معماری خانه فرهنگ و هنر با رویکرد مقابله با تهاجم فرهنگی
مطالعات طراحی خانه فرهنگ محله زرتشتیان با رویکرد تعاملات اجتماعی
پاورپوینت بررسی شکل گیری کالبدی و اجتماعی شهر اراک...
ما را در سایت پاورپوینت بررسی شکل گیری کالبدی و اجتماعی شهر اراک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 2nbmehr2a بازدید : 150 تاريخ : جمعه 1 ارديبهشت 1396 ساعت: 21:12